Elbiler
Bilmerker der verkstednettet har krympet: derfor er de blitt dyrere å eie nå
Disse bilmerkene har krympet verkstednettet – sjekk hvorfor de nå koster mer å eie.

Et landsdekkende verkstednett er avgjørende for servicekostnader og tilgjengelighet. Flere bilmerker har de siste årene redusert antall autoriserte verksteder, noe som gir høyere eierkostnader: lengre ventetid, høyere priser og lengre vei til nærmeste servicepunkt.
Her er 10 bilmerker hvor verkstednettet har krympet betydelig – og som derfor har blitt dyrere å eie.
Alfa Romeo

Alfa Romeo har redusert antallet autoriserte verksteder kraftig, noe som gjør service både dyrere og mer tungvint.
Lancia

Lancia har i praksis nesten ingen offisielle verksteder igjen i Norge, noe som gjør vedlikehold utfordrende.
SsangYong

Med få spesialverksteder i landet har prisene på deler og service for SsangYong økt.
Chevrolet

Etter at Chevrolet trakk seg fra det europeiske markedet har verkstednettet blitt kraftig redusert.
Fiat

Fiats autoriserte verkstednett har blitt mindre og serviceprisene har økt.
Mitsubishi

Mitsubishi har redusert antallet verksteder betydelig, med lengre ventetid og høyere priser som resultat.
Jeep

Jeep-eiere har færre steder å få autorisert service, noe som gjør det dyrere.
Cadillac

Cadillac har få spesialverksteder i Norge, noe som merkes på prisen.
Dodge

Dodge har svært få verksteder her i landet og service krever ofte lange reiser eller spesialavtaler.
Subaru

Subaru har redusert antallet autoriserte verksteder, noe som har gjort service og reparasjoner dyrere.