Følg oss her

Elbiler

Disse bilmerkene skuffer kundene mest i 2025: ny rapport avslører tallene

Tallene er klare: Disse bilmerkene skuffer flest kunder i år.

Publisert

d.

En fersk undersøkelse blant bilkjøpere i Europa og USA viser hvilke bilmerker som skårer lavest i kundetilfredshet i 2025. Tallene inkluderer vurderinger av driftssikkerhet, serviceopplevelse, kjøreglede og verdi for pengene.

Noen kjente merker overrasker negativt. Her er de 10 merkene som får dårligst tilbakemelding fra sine eiere – og hvorfor.

Fiat

Foto: P.Cartwright / Shutterstock.com

Kunder melder om hyppige tekniske problemer, høye verkstedkostnader og dårlig oppfølging fra forhandlere.

Jeep

Jeep,Avenger,Full-electric,Suv,Car,Showcased,At,The,Paris,Motor
Foto: VanderWolf Images / Shutterstock.com

Til tross for rått design og firehjulsdrift oppleves Jeep som upålitelig. Elektroniske feil og girproblemer går igjen.

Land Rover

Foto: VanderWolf Images / Shutterstock.com

Premium pris, men ikke premium opplevelse. Softwarefeil og kostbart vedlikehold gir dårlige vurderinger.

Alfa Romeo

Foto: Alfa Romeo

Fansen elsker stilen, men mange opplever ustabil drift, tekniske feil og lav verdi over tid.

Chevrolet

Foto: Chevrolet

Flere rapporterer om svak byggekvalitet, motorproblemer og ineffektiv kundeservice – spesielt på mindre elbiler og SUV-er.

Peugeot

Foto: peugeot.dk

Stilig design hjelper lite når elektronikk og garanti svikter. Kunder melder om tilbakevendende feil.

Mitsubishi

Foto: Mitsubishi

Kritiseres for utdatert teknologi, lav komfort og dårlig drivstofføkonomi.

Citroën

Foto: Vladi333 / Shutterstock.com

Mange liker komforten, men tekniske feil og dårlig service trekker helhetsinntrykket ned.

Chrysler

Foto: Sue Thatcher / Shutterstock.com

Amerikanske eiere klager over lav byggekvalitet og hyppige reparasjoner. Forhandlerne får også kritikk.

Tesla

Foto: Mike Mareen / Shutterstock.com

Elsket for teknologien, men misnøye med produksjonskvalitet og begrenset service trekker totalopplevelsen ned.

Annonse