Elbiler
Kjøpte du bilen mellom 2017–2020: da må du lese dette nå
Har du bil fra 2017–2020? Disse modellene skjuler problemer – og det kan koste deg dyrt.

Har du bil registrert mellom 2017 og 2020, bør du være ekstra oppmerksom. Flere modeller fra disse årene har vist seg å ha skjulte svakheter, tekniske feil eller fått redusert verdi på bruktmarkedet. I noen tilfeller kan det føre til dyre overraskelser eller vansker med videresalg.
Her er bilene du bør ha et ekstra blikk på.
Volkswagen Golf 7 (facelift)

Til tross for at modellen er populær, har enkelte utgaver hatt problemer med DSG-girkassen og elektronikk. Kostbart å fikse uten garanti.
Ford Kuga (ladbar hybrid)

2020-modeller ble rammet av batterifeil og tilbakekallinger. Det ble rapportert om varmeutvikling under lading.
Renault Kadjar

Kjente svakheter i infotainmentsystemet og elektriske feil. Bruktverdien ligger under mange konkurrenter.
Peugeot 3008 (1.2 PureTech)

Motoren har svakheter i registerreimen som kan slites opp, med alvorlige motorskader som resultat hvis det ikke fanges tidlig.
Nissan Qashqai (2017–2019)

Problemer med automatisk nødbrems og radar har blitt rapportert. Noen eiere opplever også feil i start/stopp-funksjonen.
Opel Astra K

God komfort, men girkasse og clutch gir ofte problemer. Lav poengscore i tester av bruktbiler.
Hyundai Ioniq (el og hybrid)

Futuristisk valg, men mange eiere rapporterer softwareproblemer og treg lading i kaldt vær.
Mazda CX-5 (diesel)

Dieselversjonen kan slite med partikkelfilter ved mye bykjøring. Gir hyppige verkstedbesøk og merkostnader.
Toyota C-HR (hybrid)

Generelt stabil, men enkelte rapporter om ulyder fra gir og problemer med klimaanlegget.
Kia Ceed (2018–2020)

Ellers solid bil, men noen eiere har hatt feil i motorstyring og tenningssystem uten advarsler på dashbordet.