Følg oss her

Nyheter

Dårlige nyheter fra Telia

Telia Norge skiller ut bredbånd og TV i en egen divisjon og sier opp ansatte i en effektivitetsøvelse.

Publisert

d.

Foto: Telia

Telia Norge skiller ut bredbånd og TV i en egen divisjon. Samtidig reduserer selskapet bemanningen med rundt 90 årsverk.

Det skriver selskapet selv i en melding.

Les også: Store kutt varslet: Over 800 ansatte kan miste jobben

Krevende nedbemanning

Nedbemanningen skal sikre mer effektiv drift og nødvendig konkurransekraft, opplyser fungerende administrerende direktør Morten Karlsen Sørby i Telia Norge.

Selskapet vil forsøke å å gjennomføre nedbemanningen gjennom å tilby sluttavtaler samt profesjonell karriererådgiving.

I tillegg til bemanningsreduksjonen av faste ansatte, vil det være naturlig avgang blant ansatte som ikke erstattes og en betydelig reduksjon i antall innleide konsulenter

"Vi har full forståelse for at dette er en krevende beskjed å få for de som berøres, og vi skal gjøre det vi kan for at de berørte får god oppfølging i tiden framover og hjelp til å finne nye jobber", sier Karlsen Sørby.

Bedre kundeopplevelser

"Vi ser et potensiale for å utvikle bredbånd- og TV-virksomheten vår ved å opprette en egen fastnettdivisjon. Det vil gi større trykk på dette området og muligheten til å jobbe mer helhetlig med verdikjedene", sier fungerende adm. direktør og legger til:

"Det vil igjen bidra til bedre kundeopplevelser, samtidig som vi har en klar ambisjon om å komme tilbake på vekstsporet og ta markedsandeler."

Les også: Telia stenger 2G-nettet: Her skjer det først

Yvonne Thomsen har over 30 års erfaring som journalist og en urokkelig nysgjerrighet på alt som beveger seg innen teknologi og innovasjon. Hun er ikke noe teknisk geni – og det er nettopp derfor hun brenner for å gjøre kompliserte temaer forståelige for folk flest. Yvonne elsker å lære nye ting, og tar leserne med seg inn i teknologiens verden med et skarpt blikk, engasjement og en praktisk tilnærming. Hos Teksiden.no bidrar hun med artikler som gjør det lettere å ta gode valg i en digital hverdag, enten det handler om mobilabonnement, kunstig intelligens eller hvordan du unngår digitale svindelfeller

Annonse