Elbiler
Elbiler som kjennes nye ut: selv etter 300.000 kilometer
Her er elbilene som holder seg imponerende godt – selv etter 300.000 kilometer.

Mange tror elbiler slites raskt, men flere modeller viser seg å holde imponerende godt over tid. Med færre bevegelige deler og moderne teknologi beholder disse bilene komfort, ytelse og pålitelighet langt forbi 300.000 km.
Her er 10 elbiler som fortsatt føles nye, selv etter ekstrem bruk.
Tesla Model S (eldre modeller)

Flere eiere har krysset 300.000 km med originale batterier og motorer. Interiøret holder seg pent, og programvareoppdateringer holder teknologien oppdatert.
Tesla Model 3

Modellen er kjent for solid konstruksjon og få slitasjepunkter. Mange rapporterer fortsatt god kjørefølelse etter flere hundre tusen kilometer.
Hyundai Ioniq Electric (før 2020)

Kjent for ekstrem driftssikkerhet. Taxieiere melder om få feil, jevn ytelse og lavt vedlikeholdsbehov, selv etter lang kjørelengde.
Kia e-Niro

En favoritt blant pendlere og drosjer. Batteriet holder seg stabilt, og interiøret viser lite slitasje selv etter over 200.000 km.
Chevrolet Bolt EV

Amerikanske eiere rapporterer over 300.000 km med mer enn 80 % batterikapasitet intakt. Et tydelig tegn på god batteristyring.
BMW i3

Til tross for sitt småformat har i3 overraskende høy levetid. Interiør og drivlinje holder seg solide langt over forventningene.
Tesla Model X

SUV-modellen holder koken med stabile ytelser og minimalt slitasje på drivverket. Programvareoppdateringer hjelper på lang levetid.
Nissan Leaf (nyere generasjoner)

Bedre batterikjøling og forbedret batteriteknologi gir nyere Leaf-modeller vesentlig lengre levetid enn tidligere.
Renault Zoe (nyere årganger)

Kompakt og rimelig, men overbeviser med stabil ytelse og holdbarhet over mange kilometer ved regelmessig service.
Mercedes EQC

En luksusbil som faktisk tåler mye. Batteriytelse og kjørekomfort holder seg imponerende godt, også etter hard bruk.