Følg oss her

Elbiler

SUV-er som overrasker med kort rekkevidde i praksis

Disse populære SUV-ene har langt kortere rekkevidde enn du tror – sjekk listen før du kjøper.

Publisert

d.

Mange velger elektriske SUV-er for plass og komfort, men ikke alle leverer rekkevidden man forventer. I praksis kan rekkevidden være langt kortere enn produsentenes tall, særlig i vintervær eller ved motorveikjøring.

Her er 10 SUV-er som skuffer med kortere rekkevidde enn man tror.

Mazda MX-30

New,Mazda,Mx-30,E-skyactiv,R-ev,Plug-in,Hybrid,Car,Premiere,At
Foto: VanderWolf Images / Shutterstock.com

MX-30 har et lite batteri på 35,5 kWh, som gir en reell rekkevidde på under 180 km i blandet kjøring.

Honda e:Ny1

Foto: Teddy Leung / Shutterstock.com

Til tross for et greit batteri er den praktiske rekkevidden lavere enn forventet, særlig i høye hastigheter.

Mercedes-Benz EQB

Foto: Vitali Adutskevich / Shutterstock.com

EQB har høy vekt og stor frontflate, noe som reduserer rekkevidden merkbart i motorveifart.

Lexus UX 300e

Foto: Gabriel Nica / Shutterstock.com

UX 300e har relativt lite batteri og sliter med rekkevidden spesielt i kaldt vær.

DS 3 E-Tense

Foto: VanderWolf Images / Shutterstock.com

Til tross for kompakte mål leverer DS 3 E-Tense en overraskende lav rekkevidde i praksis.

Jaguar I-Pace

Foto: Jaguar

I-Pace er rask og komfortabel, men den faktiske rekkevidden ligger ofte godt under de offisielle tallene.

Volvo XC40 Recharge

Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Den populære XC40 Recharge har høy vekt og dårlig aerodynamikk, som svekker rekkevidden betydelig.

Audi Q4 e-tron

Foto: North Monaco / Shutterstock.com

Q4 e-tron fungerer bra i bykjøring, men har lavere rekkevidde enn ventet på motorvei.

Peugeot e-2008

Photo: Peugeot

Peugeot e-2008 har lav rekkevidde særlig under vinterforhold.

Ford Mustang Mach-E

Foto: Mike Mareen / Shutterstock.com

Mach-E’s rekkevidde faller tydelig ved høye hastigheter og i kaldt vær, noe som kan overraske eiere.

Annonse