Elbiler
Siste sjanse i 2026: disse populære modellene forsvinner
Disse bilene forsvinner i 2026 – og noen av dem vil du savne.

Bilbransjen er i stor endring, og flere kjente modeller nærmer seg slutten. Elektrifisering, nye utslippskrav og endrede kundebehov gjør at mange produsenter rydder i modellutvalget.
Her er 10 populære biler du trolig aldri vil se nye eksemplarer av etter 2026.
Ford Fiesta

En av Europas mest kjente småbiler går ut av produksjon i juni 2026. Fiesta har vært på markedet i nesten 50 år, men erstattes nå av elektriske alternativer i Fords modellutvalg.
Audi TT

Den kompakte og sportslige coupéen forsvinner uten direkte arvtaker. Audi har bekreftet at TT-modellen avvikles på grunn av lavere etterspørsel og satsing på elbiler.
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé

Coupé-varianten av C-klassen forsvinner i 2026 som del av en strategisk forenkling av modellutvalget. Mercedes satser mer på elektriske drivlinjer og færre modelltyper.
Chevrolet Camaro

En legendarisk muskelbil som nå tar farvel. 2026 blir siste årsmodell, og selv om det ryktes om en elbil-etterfølger, er ingenting bekreftet.
Volkswagen Arteon

Den elegante fastback-modellen Arteon legges ned, og VW erstatter den med en ny elektrisk modell i ID-serien. Etterspørselen har vært lav internasjonalt.
Mazda6

Mazda6 forsvinner gradvis ut av markedet innen 2026, uten bekreftelse på en direkte etterfølger. SUV-modeller har overtatt posisjonen den tidligere hadde i markedet.
Volvo V60 Cross Country

Volvo har annonsert at enkelte stasjonsvogner skal fases ut. V60 Cross Country er blant de som forsvinner innen 2026, i tråd med økt fokus på SUV-er og elbiler.
Peugeot 108

Bybilen Peugeot 108 nærmer seg slutten. Strengere utslippskrav og sviktende salg i mikroklassen gjør at modellen tas ut av produksjon i løpet av 2026.
Nissan GT-R

GT-R har vært på markedet i en årrekke, men tiden innhenter selv legender. 2026 markerer slutten for modellen, og det er foreløpig ingen ny generasjon i sikte.
Opel Insignia

Opel kutter Insignia fra modellprogrammet i forbindelse med en omfattende omstrukturering. SUV-trenden har gjort det vanskelig for Insignia å konkurrere, og i 2026 er det over