Elbiler
Peugeot viser frem fremtidens bil – og tar deg med inn i Fortnite
Peugeot gir bilentusiaster og gamere en forsmak på fremtidens design når konseptbilen Polygon Concept vises for første gang.
Samtidig lanserer merket en egen øy i det populære spillet Fortnite, der man kan utforske konseptet digitalt.
Et glimt av neste generasjon Peugeot
Polygon Concept markerer en ny retning for Peugeots designfilosofi, der eleganse og avansert teknologi kombineres i et dristig og futuristisk formspråk. Konseptbilen skal vise hvordan fremtidens Peugeot-modeller kan se ut – både utvendig og innvendig.
Bilen får et helt nytt interiør og er utstyrt med Hypersquare-styring, et steer-by-wire-system som lar føreren kontrollere bilen elektronisk i stedet for med tradisjonell mekanisk forbindelse.
Les også: Østerriksk nyvinning kan revolusjonere elbil-lading
"Med Polygon Concept ønsker vi å vise hvordan vi ser for oss fremtidens kjøreglede, der teknologi, design og brukeropplevelse smelter sammen på en naturlig måte," sier Matthias Hossann, designsjef hos Peugeot.
En full avduking av konseptet skjer 12. november klokken 13:00 på Peugeots YouTube-kanal.
Virtuell opplevelse i Fortnite
Allerede 10. november får spillere og bilinteresserte muligheten til å besøke Peugeot Polygon City, en egen øy i Fortnite-universet. Øya er utviklet av Gameloft i samarbeid med Peugeots designteam og er formet etter Hypersquare-styrekonseptet. Det skriver stellantis gjennom en pressemelding.
Der kan spillere utforske et futuristisk miljø inspirert av Peugeots visjon for fremtidens mobilitet. Målet er å gi publikum en lekende og engasjerende opplevelse av hvordan bilkjøring kan se ut i årene som kommer.
Satser på nye målgrupper
Peugeot ønsker med prosjektet å nå ut til yngre bilinteresserte og utforske nye digitale flater. Ved å kombinere bil og gaming håper merket å styrke sin tilstedeværelse i kulturen der mange av fremtidens kunder befinner seg.
Lanseringen av Polygon Concept i både virkeligheten og den virtuelle verden markerer et nytt steg i Peugeots strategi for innovasjon og merkevarebygging.

