Elbiler
Kjempeleveranse: Her står nesten 1000 biler av nordmenns nye favorittbil
Tidlig mandag morgen la det kinesiske bilskipet Anji Virtue til kai i Drammen med en storleveranse av elbiler.

Hele 898 eksemplarer av BYD Sealion 7 4x4 ble losset direkte i havnen – uten den vanlige omlastingen via europeiske havner.
Uvanlig direkteleveranse
At skipet seilte direkte til Norge er et uvanlig grep i bilbransjen, der leveranser vanligvis går via mellomlagring på kontinentet. Det store volumet var avgjørende for at skipet denne gangen gikk rett til Drammen.
Les også: Tesla forsøker å holde ulykkesdata skjult
Elbil med økende etterspørsel
BYD Sealion 7 har på kort tid etablert seg som en av de mest etterspurte bilmodellene i Norge. I mai ble modellen den sjuende mest solgte i landet. Ifølge importøren RSA er størstedelen av de 898 bilene allerede forhåndssolgt.
"Responsen har vært svært positiv, og vi er glade for at så mange norske kunder snart får bilen sin", sier Simen Wøien Christensen, salgssjef for BYD hos RSA via en pressemelding.
Utviklet med Norge i tankene
Sealion 7 er en helelektrisk SUV med firehjulstrekk og lang rekkevidde. Den er tilpasset norske forhold og kombinerer høy komfort med moderne teknologi. Bilen tilbys til en pris som ifølge importøren skal være konkurransedyktig i sitt segment.
Effektiv logistikk reduserer utslipp
Den direkte leveransen til Norge bidrar ikke bare til raskere distribusjon, men også til reduserte transportutslipp. Ved å kutte mellomledd i frakten reduseres miljøpåvirkningen sammenlignet med mer tradisjonelle logistikkløsninger.
Et voksende elbilnettverk
RSA, som er offisiell importør av BYD i Norge og Island, har bygget opp et omfattende forhandlernettverk i hele Norden. Samarbeidet med BYD gir tilgang til et bredt spekter av elektriske kjøretøy, og understreker et felles mål om å bidra til utslippsfri transport i regionen.