Følg oss her

Gaming

Elden Ring Nightreign-DLC-en blir “litt hardere”, sier regissøren

Elden Ring-fans må forberede seg, Nightreign-DLC-en blir “litt hardere”.

Publisert

d.

En ny Elden Ring: Nightreign-utvidelse er på vei, og utviklerne sier at spillerne bør være klare for en tøffere utfordring.

The Forsaken Hollows, som ble avduket under Sonys nylige Japan-fokuserte State of Play, ser ut til å presse selv erfarne eventyrere.

Ifølge regissør Junya Ishizaki, som snakket med GameSpot, ligger FromSoftwares vedvarende utfordring med å balansere vanskelighetsgrad for både casual- og ekspertspillere i hjertet av den nye utgivelsen.

Ambisjoner om balanse

Ishizaki fortalte at utviklerteamets viktigste lærdom etter lanseringen av Nightreign var den konstante kampen for å finjustere gameplayet for alle typer spillere.

Han beskrev balansering som “subjektivt”, og forklarte at mye av studioets arbeid mot DLC-en har handlet om å gå tilbake til den opprinnelige visjonen, samtidig som de utvikler nye fiender og karakterer som passer inn i de oppdaterte rammeverkene.

Regissøren understreket at teamet ønsket å unngå å ekskludere nye spillere – selv mens de videreutviklet systemer som veteraner har mestret for lenge siden.

Tidlige spillere av grunnspillet måtte også lære ukjente mekanikker, sa han, og DLC-en skal gjenskape den samme følelsen av oppdagelse.

“Våre ideer når vi jobber på DLC-innholdet er å reflektere dette,” sa han til GameSpot og la til at erfarne spillere skal møte en tilsvarende læringskurve når de går inn i de nye områdene.

Hardere, men rettferdig

Da han ble presset på vanskelighetsgraden, bekreftet Ishizaki at The Forsaken Hollows er “definitivt litt hardere”, men understreket at det fortsatt ligger innenfor det studioet anser som en rimelig utfordring.

Utvidelsen introduserer to nye spillbare Nightfarers – Scholar og Undertaker – samt to ekstra bosser, som alle inngår i en betalt pakke som utvider spillets endgame.

Nye møter i vente

Selv om Ishizaki unngikk detaljer om gameplay, gjorde han det klart at målet ikke er sjokkvanskelighet, men en utfordring som føles fortjent.

Designretningen skal gi erfarne spillere den samme følelsen av mystikk de hadde da Nightreign først kom ut.

Med økende forventninger før lanseringen ser The Forsaken Hollows ut til å gjøre en allerede beinhard verden enda skarpere.

Kilder: TechRadar, Gamespot

Annonse