Følg oss her

Streaming

Fallout sesong 2 gjør deathclaws klare med praktiske effekter

Fallout sesong 2 gir liv til deathclaws med praktiske effekter.

Publisert

d.

Fallout-universet er i ferd med å avsløre en av sine mest fryktede skapninger.

Etter et merkbart fravær i første sesong er Deathclaws nå klare til endelig å dukke opp i sesong to av Prime Videos populære serie.

TV-tilpasningen har så langt fokusert på originale historier, samtidig som kjente elementer fra Bethesdas spill har blitt vevd forsiktig inn, noe som har bygget opp forventninger til det som hittil har vært usett.

Manglende monstre

Sesong én bød på ghouls, Vaults, Power Armor og mektige fraksjoner, men ikke de enorme reptillignende fiendene som lenge har vært tett knyttet til spillene.

Ifølge tidligere uttalelser fra serieskaperne Geneva Robertson-Dworet og Graham Wagner var dette et bevisst valg for å gi rom til å introdusere Deathclaws på riktig måte senere.

Den planen er nå i ferd med å bli virkelighet. Bilder fra innspillingen og traileren til sesong to har bekreftet skapningenes ankomst og signaliserer et skifte mot enda større trusler.

Nolan åpner opp

I samtale med ScreenRants Ash Crossan reflekterte executive producer Jonathan Nolan over sitt personlige forhold til monstrene.

Han spøkte med at han "fortsatt jobber med møtet mitt med Deathclaws i spillet i terapi", og la lattermildt til at serien er "en måte å bearbeide traumet på".

Nolan trakk også frem teamet bak skapningene og roste arbeidet til Legacy, som designet Power Armor, i samarbeid med Industrial Light & Magic.

Å gjøre dem virkelige

Målet var, ifølge Nolan, realisme gjennom en kombinasjon av teknikker fremfor å stole utelukkende på digitale effekter. Han forklarte tilnærmingen slik:

"Vi visste fra starten at vi ønsket en kombinasjon av praktiske og visuelle effekter for å bringe dem til live, fordi de er så store, så skremmende og så raske. Vi ønsket den fysiske følelsen av en vakker dukke på settet til lysreferanser og for å fange så mye som mulig."

Denne miksen skulle gi Deathclaws tyngde og tilstedeværelse på skjermen.

Å heve nivået

Første sesong fikk bred anerkjennelse og oppnådde 96 prosent hos kritikerne på Rotten Tomatoes, med tilsvarende høy publikumsrespons, noe som plasserte serien side om side med HBOs The Last of Us.

Tidlige reaksjoner tyder på at sesong to viderefører dette momentumet.

Nolan uttalte at det kreative målet denne gangen er å gå "mørkere", "villere" og "mer galskap" med "større, skumlere skapninger" og "flere eksploderende hoder". Han ga æren til produksjonsdesigner Howard Cummings og resten av teamet for å gjøre fanfavoritter fra spillene fysiske, og beskrev prosessen som å "finne ut hvordan vi gjør alt dette virkelig".

Kilder: ScreenRant

Annonse