Elbiler
Ute etter en elektrisk varebil? Da er denne for deg
Maxus har lansert e-Deliver 5, en ny helelektrisk varebil utviklet for profesjonell bruk i by og distrikt.
Plass og ytelse i fokus
e-Deliver 5 plasserer seg mellom dagens e-Deliver 3 og e-Deliver 7, og er bygget fra grunnen av som en elektrisk varebil. Den leveres med tre seter og finnes i to utgaver med vareromsvolum på henholdsvis 6,6 og 7,7 kubikkmeter. Nyttelasten er oppgitt til inntil 1 200 kg, og hengervekten kan være opptil 1 500 kg.
Bilen er utstyrt med en 163 hestekrefters elektrisk motor, og den kompakte utformingen skal gjøre den egnet for manøvrering i trange bygater. Med en totallengde på 4,8 meter, og innvendig bredde på 1,25 meter mellom hjulkassene, er det plass til standard europaller. Doble skyvedører og bakdører med 180 graders åpning gir enkel tilgang til lasterommet.
Les også: Mekaniker med 55 år i bransjen: Denne bilen ville han aldri kjøpt
Lang rekkevidde og rask lading
Batteripakken har en kapasitet på 64 kWh, med en oppgitt rekkevidde på opptil 335 kilometer etter WLTP-standarden. Hurtiglading (DC) støttes med opptil 70 kW, noe som skal gi 80 prosent opplading på omtrent 45 minutter. Til hjemmelading kan AC-lading benyttes med opptil 11 kW. Det skriver Maxus i en pressemelding.
e-Deliver 5 er første modell bygget på produsentens nye MILA-plattform, som er utviklet for lav vekt og optimal energibruk.
Høy sikkerhet og førerstøtte
Modellen har oppnådd høyeste sikkerhetsrangering (Platinum) i Euro NCAPs klassifisering for varebiler. Den kommer med en rekke førerassistentsystemer og en karosseristruktur som er konstruert for å gi økt beskyttelse ved sammenstøt. Ifølge produsenten er både stabilitet og slitestyrke prioritert for krevende bruk.
Tilpasset en digital arbeidshverdag
Førerplassen er utformet med tanke på både komfort og funksjonalitet. Førersetet har armlene og varme, og bilen har plass til tre personer. Et sentralt betjeningspanel inkluderer en 12,3-tommers berøringsskjerm med støtte for trådløs Apple CarPlay og Android Auto, noe som gir enkel tilgang til navigasjon og kommunikasjon.
Startprisen i det norske markedet er oppgitt til 422 000 kroner, ekskludert merverdiavgift og øvrige avgifter.
Les også: Snart kan elbilen din gi deg ekstra inntekt - men kun hvis du bor her