Følg oss her

Elbiler

Pass opp ved tilbakelevering: disse leasingbilene gir ofte dyre overraskelser

Små skader gir store regninger: Se leasingbilene som oftest gir dyre overraskelser.

Publisert

d.

Leasing kan virke enkelt og trygt, men mange bilkunder får et ubehagelig sjokk når bilen skal tilbakeleveres. Enkelte modeller har høy risiko for slitasje eller småskader som leasingselskapene fakturerer dyrt.

Vi har samlet de 10 mest populære leasingbilene som ifølge verksteder og forbrukere oftest gir kostbare regninger ved innlevering.

Volkswagen Passat

Foto: Volkswagen

Populær firmabil, men skader på felger, fangere og skinnseter er dyre å utbedre.

BMW 3-serie

Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Hyppig brukt i bedriftsleasing, men små lakkskader og steinsprut fører til merkostnader.

Mercedes-Benz C-Klasse

Foto: Mercedes-Benz

Luksuriøs, men får lett små bulker og interiørslitasje som prises høyt ved retur.

Peugeot 3008

Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

SUV med detaljer som lett får riper og fuktproblemer på plastpaneler.

Renault Captur

Foto: James Hime / Shutterstock.com

Ofte brukt i bymiljø, og typiske skader fra trange parkeringsplasser er kostbare ved leasingens slutt.

Audi A4

Foto: Sue Thatcher / Shutterstock.com

Småskader på lakk, interiør og dekk er vanlige – og takseres ofte strengere enn forventet.

Toyota Corolla Touring Sports

Foto: Toyota

Solid valg, men bagasjerom og støtfangere viser ofte tydelige bruksspor som koster.

Skoda Superb

Foto: Mino Surkala / Shutterstock.com

Stor bil med stor flate for bulker og småskader. Høye takseringer er ikke uvanlig.

Ford Kuga

Foto: Sue Thatcher / Shutterstock.com

Mye brukt i hverdagen, ofte med felgskader og lakkslitasje etter aktiv bruk.

Tesla Model 3

Foto: Mino Surkala / Shutterstock.com

Får kritikk for sårbar lakk og panelpassform. Små skader gir ofte store regninger ved levering.

Annonse