Følg oss her

Elbiler

Elbilens første store krise

Publisert

d.

Salget faller for første gang

shuttestock.com

Etter år med vekst bremser elbilsalget kraftig. Lagrene fylles, og mange forhandlere står med biler de ikke får solgt.

Kjøperne vender tilbake til bensin og hybrid

shutterstock.com

Uforutsigbare strømpriser og ladetid gjør mange lei. Plug-in-hybrider og bensinbiler får nytt liv i markedet.

Priskrigen presser industrien

Shutterstock.com

Tesla og kinesiske produsenter kutter prisene dramatisk. Marginene forsvinner, og europeiske bilmerker mister pusten.

Strømprisene ødelegger regnestykket

shutterstock.com

Når strømmen svinger, ryker lønnsomheten. Mange oppdager at elbilen ikke lenger er billigst i drift.

Politisk motvind øker

Shutterstock.com

EU-land utsetter forbudet mot bensin. Motstanden mot “tvangs-el” vokser, og velgerne krever frihet til å velge drivstoff.

Kina skremmer Vesten

shutterstock.com

Kinesiske biler flommer inn i Europa, og EU frykter avhengighet av batterier og teknologi fra Asia.

Teknologien løper fra bilkjøperne

Shutterstock.com

AI-styrte systemer og raske oppdateringer gjør mange usikre. De venter heller på neste generasjon elbiler.

Elbilens fremtid står og vakler

shutterstock.com

Elbilen er kommet for å bli, men boomen er over. Bransjen må bevise at den kan levere stabile priser og varig kvalitet.

Hej, jeg hedder Mikkel, jeg er 22 år og arbejder i Tech-afdelingen som skribent og content creator. Jeg går meget op i træning – både løb, styrketræning og alt derimellem. Tidligere har jeg også arbejdet som e-sportstræner, da jeg havde mere fritid.

Annonse