Elbiler
Disse bilmerkene lover mye garanti: men skuffer på servicen
Disse bilmerkene frister med garanti – men lar deg i stikken når det gjelder service.

Lang garanti burde bety trygghet. Men i praksis er det ikke alltid slik. Flere bilmerker tilbyr generøse garantivilkår, men leverer dårlig kundeservice og treg oppfølging.
Her er 10 bilmerker som imponerer på papiret – men får kritikk for måten de behandler kundene sine på.
Kia

Syv års garanti, men mange eiere opplever vanskelige prosesser og liten vilje til å ta ansvar for feil.
Hyundai

Gode garantivilkår og rimelig dekning, men flere melder om trege verksteder og mangelfull oppfølging.
MG

Lang garanti, men stor variasjon mellom forhandlere og svak kommunikasjon gir lav tillit blant kunder.
Renault

Papiret ser bra ut, men mange får nei til dekning av feil som burde gå under garantien.
Peugeot

Fire til fem års garanti, men flere rapporterer om avvisning av saker og lite hjelp fra verkstedene.
Fiat

Lang garanti, men mange brukere rapporterer om dårlig koordinering og lang behandlingstid.
Citroën

Ros for garantilengde, men kritikk for tungvinte krav og uklar informasjon.
Opel

Garantiordningen i seg selv er solid, men servicenivået varierer stort, og kommunikasjonen er ofte dårlig.
Dacia

Opptil 6 års garanti, men brukerne melder om problemer med reservedeler og treg saksbehandling.
Nissan

Dekningen er god, men mange klager på svakt samarbeid mellom importør og lokale verksteder.