Følg oss her

Elbiler

Disse bilmerkene lover mye garanti: men skuffer på servicen

Disse bilmerkene frister med garanti – men lar deg i stikken når det gjelder service.

Publisert

d.

Lang garanti burde bety trygghet. Men i praksis er det ikke alltid slik. Flere bilmerker tilbyr generøse garantivilkår, men leverer dårlig kundeservice og treg oppfølging.

Her er 10 bilmerker som imponerer på papiret – men får kritikk for måten de behandler kundene sine på.

Kia

Foto: Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Syv års garanti, men mange eiere opplever vanskelige prosesser og liten vilje til å ta ansvar for feil.

Hyundai

Foto: Hyundai

Gode garantivilkår og rimelig dekning, men flere melder om trege verksteder og mangelfull oppfølging.

MG

Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Lang garanti, men stor variasjon mellom forhandlere og svak kommunikasjon gir lav tillit blant kunder.

Renault

Foto: Santi Rodriguez / Shutterstock.com

Papiret ser bra ut, men mange får nei til dekning av feil som burde gå under garantien.

Peugeot

Foto: Tigarto / Shutterstock.com

Fire til fem års garanti, men flere rapporterer om avvisning av saker og lite hjelp fra verkstedene.

Fiat

Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Lang garanti, men mange brukere rapporterer om dårlig koordinering og lang behandlingstid.

Citroën

Foto: emirhankaramuk / Shutterstock.com

Ros for garantilengde, men kritikk for tungvinte krav og uklar informasjon.

Opel

Foto: Gabriel Nica / Shutterstock.com

Garantiordningen i seg selv er solid, men servicenivået varierer stort, og kommunikasjonen er ofte dårlig.

Dacia

Foto: Dacia

Opptil 6 års garanti, men brukerne melder om problemer med reservedeler og treg saksbehandling.

Nissan

Foto: Ned Snowman / Shutterstock.com

Dekningen er god, men mange klager på svakt samarbeid mellom importør og lokale verksteder.

Annonse