Elbiler
Disse bilmerkene er vanskeligst å få solgt: selv til spotpris
Her er bilmerkene kjøperne styrer unna – selv når du selger dem billig.

Mange tenker på kjøreglede og pris når de kjøper bil, men glemmer å sjekke hvor lett bilen er å selge igjen. Enkelte bilmerker blir stående lenge på bruktmarkedet – selv når prisen settes lavt. Det kan bety økonomisk tap og lang ventetid.
Her er 10 bilmerker som ifølge bilforhandlere og markedsdata er de vanskeligste å selge videre – også når prisen dumpes.
Fiat

Fiat er rimelige å kjøpe, men har dårlig rykte for småfeil og rask verditap – noe som gjør bruktbilsalget utfordrende.
SsangYong

Merket er lite kjent i Norge, og mange vegrer seg for å kjøpe biler de aldri har hørt om – selv til lav pris.
Chevrolet

Etter at Chevrolet forsvant fra Europa, er tilgang på deler og verkstedstjenester redusert – og det skremmer kjøpere.
Lancia

Kult for noen få, men lav tilgjengelighet på deler og få modeller på veien gjør gjenkjøp vanskelig.
Jeep

Høyt drivstofforbruk og dyre reparasjoner gjør Jeep mindre attraktiv på bruktmarkedet – til tross for SUV-trenden.
Chrysler

Få modeller og høy vedlikeholdskostnad gjør Chrysler til et bilmerke med svært lav etterspørsel brukt.
Alfa Romeo

Eksentriske modeller og lav pålitelighet skremmer vanlige bruktbilkjøpere – til tross for et entusiastisk miljø.
Renault (eldre modeller)

Spesielt eldre Renault sliter på bruktmarkedet. De er billige – men markedet er smalt.
Mitsubishi

Usikkerhet om Mitsubishis fremtid i Europa har svekket tilliten – og senket interessen for brukte biler.
Citroën

Selv om Citroën gir mye komfort, er ryktet om elektroniske problemer og lav annenhåndsverdi fortsatt utbredt.