Følg oss her

Elbiler

Biler som ofte stryker på EU-kontroll: disse feilene overrasker mange eiere

Disse bilene stryker oftere enn du tror – sjekk listen før du kjøper brukt!

Publisert

d.

Når bilen skal på EU-kontroll, regner mange eiere med at alt er i orden – men enkelte modeller skuffer og stryker ofte på grunn av gjentakende feil.

Her er bilene som oftest stryker på kontrollen og de vanlige feilene som skaper problemer. Kjenn dem før du kjøper brukt.

Ford Mondeo

Foto: Sue Thatcher / Shutterstock.com

Mondeo stryker ofte på grunn av slitte bremser og problemer med understell. Spesielt eldre dieselmodeller overrasker mange eiere.

Peugeot 307

Foto: Everyonephoto Studio / Shutterstock.com

Peugeot 307 er kjent for rustproblemer og feil på bremser og fjæring, noe som ofte gir stryk.

Opel Zafira

Foto: Jan Zabrodsky / Shutterstock.com

Zafira stryker hyppig på grunn av defekte bremserør og korrosjon på understell som krever omfattende reparasjon.

Renault Mégane

Foto: North Monaco / Shutterstock.com

Renault Mégane har høy strykprosent, spesielt på grunn av feil i styring og slitte bærearmer.

Volkswagen Passat (eldre årganger)

Foto: Art of pixels / Shutterstock.com

Eldre Passat-modeller stryker ofte på grunn av rust og defekte oppheng.

Citroën C5

Foto: Citroën

Citroën C5 får ofte feil på fjæringen og lekkasje i hydraulikksystemet som fører til stryk.

Mazda 6

Foto: Anton_AV / Shutterstock.com

Mazda 6 overrasker mange med rustproblemer på viktige bærende deler, noe som gir stryk.

Fiat Punto

Foto: S.Candide / Shutterstock.com

Fiat Punto stryker ofte på grunn av bremsefeil og rust på karosseriet.

Toyota Avensis (eldre årganger)

Foto: Toyota

Selv Toyota Avensis stryker ofte på EU-kontroll på grunn av slitte bremser og feil på lys og lykter.

Audi A4 (eldre årganger)

Foto: Sue Thatcher / Shutterstock.com

Audi A4 overrasker mange eiere ved å stryke på grunn av slark i styringen og problemer med understellskomponenter.

Annonse